I Børn og Familier opererer vi med to niveauer for krisestab:
Den lokale krisestab – ved kriseniveau 1:
Denne samles, når der er en krise på en enkelt lokation/arbejdsplads – f.eks. et bosted.
Børn og Familiers centrale krisestab – ved kriseniveau 2
Denne samles, når krisen omfatter et funktionsområde – f.eks botilbudsområdet - og krisen vurderes at kunne håndteres inden for dette område.
Hvis en hændelse påvirker flere end to kerneområder, aktiveres kriseniveau 3 – Holbæk Kommunes fælles kriseberedskab.
Den lokale krisestab – Kriseniveau 1
Kriseleder
Den stedlige leder eller dennes nærmeste leder
Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation
Lederen af den berørte enhed
Ansvarlig for involverede personer
Udpeges af kriseleder
Ansvarlig for proces/teknik/bygning/systemer
Udpeges af kriseleder
Ansvarlig for kommunikation
Udpeges af kriseleder
Den centrale krisestab i Børn og Familier – Kriseniveau 2
Kriseleder
Chef for Børn og Familier
Helle Stisen - 72 36 10 01
helst@holb.dk
Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation
Leder af Fagsekretariatet
Nathasja Haldbæk - 72 36 21 69
nahvv@holb.dk
Ansvarlig for involverede personer
Udpeges lokalt
Ansvarlig for proces/teknik/bygning/systemer
Udpeges lokalt
Ansvarlig for kommunikation
Udpeges lokalt
Mødested
Kriselederen meddeler i sin indkaldelse, hvor krisestaben skal mødes – mødet kan være fysisk såvel som på Microsoft Teams.
Indkaldelse
Kriselederen indkalder krisestaben til møde via telefon, sms eller mail. Arbejdsnumre bruges som udgangspunkt.
Chefer og ledere skal være kontaktbare på telefon udenfor normal arbejdstid i krisesituationer.
Kerneområdets understøttelse af kommunens øverste krisestab
Chef og/eller direktør for Børn og Familier deltager i kommunens øverste krisestab.